Prevzatie tovaru

Postup pri prevzatie tovaru

Všetci v Bezvaposteliach si želáme, aby pre vás bol proces dodania a prevzatia tovaru čo najjednoduchší a ak možno bez akéhokoľvek stresu. Ak uvažujete o kúpe novej postele, vždy zohľadnite súvislosti s parkovaním nákladného auta dopravcu, s prevzatím tovaru, s výnosom a s montážou v predom určenej miestnosti. Pripravili sme pre vás krátky návod a niekoľko tipov, ako sa na celý proces dodania a prevzatia objednávky pripraviť.

Príprava na príchod

Hoci sa zdá, že doprava novej postele patrí medzi najjednoduchšie časti celého procesu, občas sa vyskytnú niektoré bežné problémy, ktoré môžu ovplyvniť váš zážitok. Tu je niekoľko dôležitých rád, na čo pri prevzatí dbať:

Urobte si časovú rezervu

Uistite sa, že ste sa dobre oboznámili s dátumom a orientačným časom doručenia. Zohľadnite, že vodič dopravy má naložených niekoľko zásielok pre viac zákazníkov. Po ceste môže naraziť na zápchu, kolóny, alebo dôjde k neočakávanému zdržaniu pri vykládke pred vami. Preto vždy počítajte s dostatočnou časovou rezervou pre prevzatie objednávky.

Uskutočnite dôkladnú kontrolu tovaru

Pri predávke tovaru od vodiča uskutočnite dôkladnú prehliadku každého balíka z dodávky. Jednotlivé balíky nie je potrebné rozbaľovať, iba skontrolujte neporušenosť vonkajšieho obalu a ochranné pásky. V prípade zistenia akýchkoľvek problémov tovar nepreberajte a obratom kontaktujte infolinku Bezvapostele.

Majte potrebnú hotovosť

Nábytok sa dopravuje väčšími nákladnými vozidlami, ktoré nie sú vybavené čítačkami platobných kariet. Pri nákupe tovaru na dobierku je potrebné mať vždy pripravenú hotovosť. Počas rozvozovej trasy vodič dopravy väčšinou získa dostatok hotovosti na prípadné vrátenie sumy. Môže sa však stať, že budete "prví na rade", alebo zákazníci na trase pred vami mali tovar už bezhotovostne uhradený. Aby sa predišlo možným komplikáciám s vrátením peňazí, v prípade platby tovaru dobierkou prosím majte pripravenú hotovosť presne.

Zabezpečte osoby pre prevzatie a výnos

Drevené postele sa väčšinou dodávajú v takých baleniach, že sú nositeľné jednou osobou. Manipulácia s čalúnenými postelami je však vždy potrebná vo dvojici, pretože korpusy sa vždy dodávajú celé – zostavené. Pred dodaním novej postele teda zvážte, kto bude vašu zásielku prevziať a prípadne vyniesť do poschodia.

Porozmýšľajte nad trasou pre presun tovaru

S väčšinou dodávaného tovaru je možné bežne manipulovať aj v malom priestore. Čalúnené postele, ktoré majú korpusy zostavené, však k presunu potrebujú oveľa viac miesta. Najmä rozšírené čalúnené postele šírky 120 alebo 140 cm sú veľmi náročné na priestor a otáčanie. Ak máte doma napríklad užšie točité schodisko, predom si dobre premerte priestor na manipuláciu.

Pripravte dostatok priestoru v izbe

Ak čakáte na dodanie postele a nemáte v pláne ju ihneď montovať a používať, bude potrebné balíky niekde uskladniť. Nie každý má k dispozícii napríklad garáž alebo úplne prázdnu miestnosť. Vyčleňte si teda vopred dostatočný priestor pre uloženie balíkov.

Nepreberajte viditeľne poškodený tovar

Hoci sa v celom procese dôsledne dbá na kvalitu dopravy, predsa sa môže stať, že k vám dorazí výrobok s viditeľne poškodeným obalom. Takúto zásielku nepreberajte, pretože by ďalej nemuselo byť zrejmé, či k poškodeniu nedošlo až pri následnej manipulácii u zákazníka. Ak je však tovar uložený na palete, je potrebné paletu rozbaľovať a skontrolovať vonkajší obal každého balíka samostatne!

Nespoliehajte sa pri výnose na pomoc vodiča

Vždy zabezpečte osobu, alebo v prípade potreby viac osôb, pre manipuláciu s tovarom. Ak nemáte vopred objednanú službu komfortného výnosu, vodič dopravcu nie je povinný s výnosom pomáhať. Väčšinou to ani z časového plánu ďalších vykládok nie je možné.

Nedemontujte vopred starú posteľ, alebo majte záložný plán

V Bezvaposteliach pevne veríme, že doprava, prevzatie a montáž vašej novej postele prebehne vždy hladko. Napriek tomu odporúčame, aby ste svoju existujúcu posteľ nelikvidovali skôr, než bude vaša nová posteľ v poriadku zostavená. Riešením je tiež, ak vo vašom byte máte napríklad rozkladací gauč alebo pohovku. Je dôležité mať záložný plán pre prípad, že niečo pri dodávke alebo montáži neklapne.

Otázky / odpovede

 

Kedy mi bude dopravca volať ohľadom upresnenia dodania?

V deň odoslania tovaru posielame zákazníkom informačnú SMS a email s podrobnejšími informáciami o doprave a s odkazom na sledovanie zásielky. Dispečer dopravnej služby by mal telefonicky kontaktovať zákazníka v deň rozvozu - ráno pri nakládke. Pri tomto kontakte oznámi orientačné plánované časové rozpätie dodania.

 

Môžem si čas a deň doručenia tovaru zmeniť podľa potreby?

Pri telefonickom kontakte dispečera možno nahlásiť požiadavku na zmenu iného dňa pre doručenie. Čas doručenia sa však zmeniť nedá. Každý deň dispečer plánuje rozvozovú trasu s niekoľkými vykládkami v rámci vyťaženosti vozidla a tento časový harmonogram je potom pre vodiča záväzný.

  ;

Čo mám robiť, keď vodič dopravy v dohodnutý čas nepríde?

Dajte dopravnej službe dostatočnú časovú rezervu. Vodič má väčšinou na aute objednávky pre niekoľko zákazníkov po naplánovanej trase. Z dôvodu zápchy alebo nepredvídateľného zdrženia sa môže dohodnutý čas doručenia predĺžiť. V takom prípade by vás však mal vodič telefonicky informovať. V prípade dlhého meškania bez telefonického oznámenia vodičom kontaktujte prosím infolinku dopravcu (uvedené v odkaze na sledovanie zásielky) alebo našu infolinku Bezvapostele

 

Je potrebné pri prevzatí zásielky každý balík rozbaľovať?

Pri predávke tovaru od vodiča uskutočnite dôkladnú prehliadku každého balíka z dodávky. Jednotlivé balíky však nie je potrebné rozbaľovať, iba skontrolujte neporušenosť vonkajšieho obalu a ochranné pásky. Ak je však tovar uložený na palete, je potrebné paletu rozbaľovať a skontrolovať vonkajší obal každého balíka samostatne! V prípade zistenia akýchkoľvek problémov tovar nepreberajte a obratom kontaktujte infolinku Bezvapostele.

Chcete byť informovaní o novinkách, akciách a zľavách?