V Bezvaposteliach sa pilne snažíme, aby bol zákazník so zakúpeným tovarom maximálne spokojný. Niekedy sa však stane, že zakúpite produkt, ktorý predsa len nezodpovedá vašim prianiam. Taký výrobok je možné až na niektoré prípady vrátiť v zákonnej 14-dňovej lehote. Pripravili sme pre vás pár rád a návodov, ako pri vrátení tovaru postupovať.
Kto má nárok na vrátenie tovaru?
V prípade, že ste spotrebiteľ, máte podľa § 3 ods.1 písm. h) zákona č.102/2014 Z. z. právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dní od dátumu prevzatia tovaru a následne bez odkladu zakúpený tovar vrátiť. Nárok máte aj v prípade, že objednávku urobíte cez internet s osobným odberom na niektorom z našich partnerských výdajných skladoch.
Ak bola objednávka uskutočnená ako nákup na firmu, nejde v takom prípade o spotrebiteľa a nárok na vrátenie tovaru bez udania dôvodu nevzniká.
Kde tovar vrátiť?
Miestom pre vrátenie tovaru je adresa: BEZVAPOSTELE s.r.o. , Vítkovice 3055, 70030 Ostrava. Vrátenie tovaru nie je možné uskutočniť na žiadnom z ostatných výdajných miest po SR. Tieto partnerské pobočky dopravcov slúžia len na vyzdvihnutie objednaného tovaru. Pred odoslaním tovaru na vrátenie nás prosím vopred telefonicky kontaktujte na našej reklamačnej infolinke +421 222 205 930.
Ako pripraviť vrátený tovar?
Je veľmi dôležité výrobok dobre a starostlivo zabaliť, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas následnej prepravy. Vrátený tovar je potrebné uviesť do pôvodného stavu - predíde sa tým pravdepodobnému zníženiu vrátenej sumy o náklady vynaložené na uvedenie tovaru do pôvodného stavu.
Je potrebný pôvodný obal?
Keďže nie je obal výrobku predmetom kúpy ani súčasťou kúpeného tovaru, nie je pôvodný obal pri vrátení tovaru nutný. Predávajúci, čiže BEZVAPOSTELE s.r.o. má však právo na náhradu skutočne vynaložených nákladov spojených s vrátením tovaru. Ak teda nevrátite tovar v pôvodnom obale, môžu byť náklady na výrobu nového obalu a náklady na prebalenie tovaru zaúčtované na vrub kupujúceho. Jednotlivé náklady predávajúceho spojené s vrátením tovaru sú vždy individuálne posúdené a ako také sú potom zákazníkovi zaúčtované a započítané so sumou za vrátený tovar.
Je možné vrátiť aj nábytok, ktorý je už zmontovaný?
Áno - vrátiť môžete aj nábytok, ktorý ste už zmontovali a opäť demontovali. Je však potrebné počítať s tým, že vďaka montáži väčšinou dôjde k opotrebeniu tovaru (otlaky skrutiek na doskách atď....). V súvislosti s vrátením takéhoto tovaru bude mať predávajúci náklady na uvedenie tovaru do pôvodného stavu, ktoré môžu byť požadované na úhradu. Ak výrobok vykazuje značné opotrebenie, môžu sa náklady na uvedenie tovaru do pôvodného stavu teoreticky rovnať celej hodnote výrobku. Vďaka rôznorodosti predávaného tovaru je každý prípad odstúpenia od zmluvy riešený individuálne.
Príklad: Zákazník si objedná a kúpi posteľ, doma ju rozbalí, týždeň na nej leží a zistí, že posteľ nespĺňa jeho požiadavkyy avšak ju už týždeň používal. Zákazník v tomto prípade nestráca možnosť na odstúpenie od zmluvy, ale pravdepodobne bude musieť uhradiť náklady na uvedenie výrobku do pôvodného stavu.
Ktorý tovar nie je možné vrátiť?
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy na dodávku tovaru upraveného podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu. Sem patria napríklad:
- Nábytok, ktorý bol vyrábaný na objednávku, alebo povrchovo upravený na prianie spotrebiteľa (napr. posteľ so špecifickým odtieňom morenia)
- Nábytok, ktorý bol vyrábaný na objednávku s čalúnením na prianie spotrebiteľa ( napr. výber poťahu u sedačky, čalúnené postele, stoličky)
- Matrace, rošty a nábytok, ktoré boli na objednávku vyrábané v atypických rozmeroch alebo úpravách.
Ďalej nemôžete odstúpiť od zmluvy v 14-dňovej lehote pri:
- tovare v uzavretom obale, ktoré spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť (napr. nemožno vrátiť matrace po rozbalení obalu)
- tovare alebo službách, ktorých cena závisí na výkyvoch finančného trhu nezávisle na vôli podnikateľa a k nemu môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy
Výnimkou sú prípady, keď je odstúpenie od zmluvy výslovne dohodnuté.
Otázky / odpovede
Je potrebné vrátený tovar dopraviť späť do 14 dní?
Nie. Najneskôr 14 dní od prevzatia však musí byť predávajúcemu odoslaná informácia o odstúpení od kúpnej zmluvy. Následne je potrebné v čo najkratšej lehote tovar dopraviť na adresu predávajúceho.
Lehota 14 dní začína bežať nasledujúci kalendárny deň po prevzatí tovaru (napr. ak si zákazník prevezme tovar v piatok, doba na vrátenie tovaru sa počíta od soboty vrátane). Končí-ale lehota cez víkend alebo vo sviatok, ako posledný deň lehoty je braný najbližší nasledujúci pracovný deň.
Ako mám výrobok, ktorý chcem vrátiť, zabaliť?
Je veľmi dôležité, aby balenie bolo "silné" a starostlivo vykonané tak, aby odolalo riziku poškodenia počas následnej prepravy. Ak si nie ste istí, ako výrobok správne zabaliť, kontaktujte infolinku Bezvapostele. Pracovníci obsluhy vám určite správny postup balenia poradia.
Kedy obdržím peniaze späť?
Peniaze za tovar vám zašleme na váš bankový účet čo najskôr, najneskôr do 14 dní od doručenia tovaru na naše reklamačné oddelenie. Tento čas je potrebný na to, aby bol obsah vráteného tovaru starostlivo skontrolovaný, poprípade aby sa k úplnosti a charakteru vráteného tovaru vyjadril technik z výroby.
Kto hradí náklady na dopravu vráteného tovaru?
Náklady na dopravu na vrátenie tovaru bez udania dôvodu v 14-dňovej lehote nesie kupujúci a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou. Ak však kupujúci hradil prepravné pri objednávke, budú mu náklady za toto prepravné vrátené späť spoločne s cenou za tovar.